onsdag 10 december 2008

Berivan Yildiz


Berivan Yildiz är en kurdisk-svensk programledare.

Hon var programledare för P 3:s Morgonpasset och i programmet Klick på Aftonbladets tv-kanal satt hon i panelen med Bingo Rimér.


Namn: Berivan Yildiz

Ålder: 27 år

Bakgrund: Flyttade från norra Kurdistan till Sverige med min kurdiska familj när jag var 4 år. Uppväxt i Stockholm. Har en fil kand i mediekommunikationsvetenskap som jag tog vid Södertörns Högskola. Jobbmässigt har jag provat på mycket. Har bland annat jobbat som korvgumma, produktionsassistent och med events.

Hur ska du göra för att orka gå upp så tidigt om morgnarna? Tre väckarklockor och snoozeförbud får det bli.

Tidigare radioerfarenheter: Gick medieutbildning på gymnasiet och lärde mig göra radio på stenålderssättet, med rullband.